Monday, October 25, 2010

SULAMAN REBEN

Assalamua'laikum,
Awal bulan ini, saya belajar sulaman reben dgn Pn Ann, kedainya di Jln TAR. Saya ambik bengkel sulaman reben lanjutan utk belajar bunga ros berkelopak.


Inilah hasilnya, saya tambah ckit dengan bunga2 french knot. Saya dah pun hantar utk frame. Sebenarnya saiz kain yang Pn Ann bagi tu utk buat sarung kusyen, tapi saya nak frame, lebih tahan lama (buat kenangan).
Sekarang ni saya habiskan masa utk buat sulaman reben, lawat blog2 utk tengok peten2 yg menarik.




Lepas siapkan yang belajar dengan Pn Ann, saya buat pula bag. Seronoknya bila dapat siapkan bag tangan yang dah lama saya nak buat. Sekarang ni tengah fikir pulak apa yg saya nak buat seterusnya. Boleh dikatakan sekarang ni saya tengah gila dgn sulaman reben, heheheh...

No comments:

Post a Comment